Rusza sprzedaż węgla po 2 tys. zł za tonę
Od poniedziałku, 21 listopada, wrocławianie, w wybranych Centrach Obsługi Mieszkańca, mogą składać wnioski o zakup węgla po preferencyjnych cenach.
Z tej możliwości mogą skorzystać osoby, którym przyznano dodatek węglowy oraz wszyscy, których podstawowym źródłem ciepła jest piec na węgiel i ma to potwierdzenie w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Gospodarstwo domowe będzie mogło nabyć łącznie 3 tony węgla, z czego 1,5 tony w tym roku, a kolejne w 2023 roku.
– We Wrocławiu przyjęliśmy hybrydowy model sprzedaży. Będziemy prowadzić dystrybucję węgla w ramach umowy pomiędzy spółką Ekosystem – reprezentującą gminę a składami węglowymi na terenie Wrocławia. Wiadomo, że aby móc ten proces przeprowadzić, trzeba mieć odpowiednie zaplecze logistyczne i sprzętowe, stąd taka decyzja – podkreśla Przemysław Zaleski, prezes Ekosystemu. – To jasne, że chcemy pomóc mieszkańcom Wrocławia w zakupie taniego węgla i podjęliśmy się misji pośredniczenia w jego sprzedaży. Zrobimy wszystko, aby cały proces przebiegał maksymalnie prosto i szybko – dodaje.
Mieszkańcy będą mogli nabywać węgiel po 2 tys. zł za tonę, zgodnie rządowymi wytycznymi. Cena nie zawiera usługi transportu surowca ze składu do gospodarstwa domowego oraz pakowania w worki.
Wszyscy mieszkańcy, którzy spełniają kryteria i są zainteresowani zakupem węgla w cenie 2000 zł za tonę, do 31 grudnia powinni, w jednym z dwóch Centrów Obsługi Mieszkańca, złożyć jednorazowy wniosek, w którym wskazują rodzaj oraz ilość węgla, jakie chcą nabyć w tym roku.
– Procedura składania i weryfikacji wniosków jest prosta. Osoby, które chcą kupić węgiel w preferencyjnych cenach, zapraszamy do naszych Centrów Obsługi Mieszkańca przy ulicy Zapolskiej i Bogusławskiego. Można tam przyjść już z wypełnionym wnioskiem, wcześniej pobranym np. ze strony wroclaw.pl, czy Ekosystemu lub wypełnić go na miejscu – mówi Bożena Bronowicka, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich UM Wrocławia. – Przy obsłudze tego procesu do dyspozycji mieszkańców są 2 stanowiska w każdym z tych COM-ów. Jeśli będzie taka potrzeba, otworzymy kolejne – informuje.
Na miejscu wniosek będzie weryfikowany pod kątem spełnienia warunków ustawowych. O tym, kiedy dokonać wpłaty w kolejnych dniach, mieszkańców będą informować pracownicy Ekosystemu. Będzie to zależne od dostępności węgla w składach. Po dwóch dniach roboczych od dokonania wpłaty, w Punkcie Obsługi Klienta Ekosystemu przy ul. Sikorskiego
2-8, (budynek Cuprum Novum), będzie można odebrać fakturę – dokument upoważnia do odbioru surowca. Każdy dostanie też mapkę oraz numery telefonów do składów węglowych, aby umówić się już bezpośrednio na dostawę węgla.
Do dyspozycji mieszkańców uruchomiona została infolinia: 71 75 86 996 (w godzinach 7.30-15.30)
– Równolegle jesteśmy też w procesie kontraktowania węgla dla wrocławian. Tempo tych działań dyktuje nam spółka skarbu państwa wskazana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych. Pozostajemy w gotowości, aby obsłużyć mieszkańców – informuje prezes Zaleski.
Wniosek można pobrać ze stron:
Wniosek ze strony www.ekosystem.wroc.pl
Wnioski można składać:
-
w COM ul. Zapolskiej 4 sala nr 2, stanowisko 16 W godzinach 08.00-15.15
-
przez ePUAP
Nr konta do wpłat: 41 1020 5226 0000 6402 0777 3403
Wpłaty można dokonać przelewem na w/w rachunek lub gotówką (bez dodatkowych opłat i prowizji) w oddziałach banku PKO BP na terenie Wrocławia.