„Zielony” biznes można prowadzić wszędzie i w każdych warunkach!

15.04.2016 r.

Prowadzenie firmy, sklepu, czy zakładu produkcyjnego może być przyjazne środowisku. W kilku krokach podpowiadamy, jak zadbać o segregację śmieci w środowisku pracy.

„Zielone” podejście do biznesu naprawdę się opłaca. Warto zrobić coś więcej dla natury, niż tylko przepisowo segregować odpady generowane przez pracowników i firmę. Właścicielom sklepów z pewnością opłaci się zachęcanie swoich klientów do recyklingu. Wystawiając odpowiednie pojemniki na zużyte baterie, świetlówki i drobny sprzęt RTV/AGD można liczyć na to, że przy okazji oddawania baterii czy świetlówek, klienci przy okazji będą wracać na zakupy.

Prowadzenie sklepu lub zakładu produkcyjnego z pewnością wymaga pakowania swoich produktów w dużą ilość materiałów. Ważne jest, by używać tych, które będzie można łatwo odzyskać. Najlepsze są szkło i aluminium. Da się przetwarzać je nieskończoną ilość razy. Zdecydowanie powinno się unikać folii termozgrzewalnej i czarnego plastiku – nie da się ich odzyskać w procesie recyklingu.

Do dobrych praktyk należy oszczędzanie papieru. Faktury lepiej wystawiać w wersji elektronicznej. W stopce maili wysyłanych z firmy warto również poprosić o niedrukowanie korespondencji. Korzyści są oczywiste: obniża się koszty, bo płaci się mniej za papier i tusz, a jednocześnie dba się o przyrodę.